˝Deset u pola˝ film u režiji Danisa Tanovića, prikazan je u Goraždu u Velikoj sali Centra za kulturu

Najgledaniji film u bh. kinima tokom prvog vikenda prikazivanja

Film je već osvojio srca bosanskohercegovačke publike i zasigurno postao hit u svim kinima iako je njegova regionalna distribucija, može se kazati,  tek započela

O režiseru:

Danis Tanović je bosanskohercegovački režiser, scenarist i producent. Rođen je u Zenici 1969. godine. Ratne nezgode prekinule su ga u studiju na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, te za vrijeme prve ratne godine biva zadužen za filmsku arhivu tadašnje Armije Republike Bosne i Hercegovine. Iako je razmišljao o nastavku studija u SAD-u život ga je odveo u Belgiju gdje je nastavio studij na filmskoj školi INSAS. Danis trenutno živi u prelijepom Sarajevu, režirao je više dokumentarnih filmova koji su ga proslavili. Film Ničija zemlja koji je režirao i scenirao osvojio je Oscara za najbolji film na 74. dodjeli ˝Oscara˝, kao i Zlatni globus u istoj kategoriji.  Na Berlinskom filmskom festivalu dvostruki je dobitnik nagrade Srebrni medjved za svoje filmove Epizoda u životu berača željeza (2013) i Smrt u Sarajevu (2016). Na 20. Sarajevo film festivalu 2014. godine dobitnik je nagrade Počasno srce Sarajeva.

˝Deset u pola˝ duhovita priča o prijateljstvu sa notama sarajevskog šmeka

Film ˝Deset u pola˝ u režiji Danisa Tanovića počeo je svoju kino distribuciju, te je ne zaobilazeći ni goraždansku publiku, obradovao stanovnike Grada Goražda prikazivanjem u Velikoj Sali Centra za kulturu. Sjajnu glumačku ekipu mladih glumaca sa Akademije scenskih umjetnosti u Sarajevu, Kerima Čutunu i Helenu Vuković, predvodili su Branko Đurić-Đuro i Izudin Bajrović.  Film koji je svoju svjetsku premijeru imao na 27. Sarajevo Film Festivalu, zatim prikazan na Zagreb Film Festivalu, na Festivalu autorskog filma u Beogradu, na Bosphorus  Film Festivalu u Istanbulu u Turskoj i na Ajyal Film Festivalu u Dohi u Kataru, svugdje je primljen sa ovacijama a naročito od bh. gledalaca koji su se po svemu sudeći uželjeli opuštenih tema. Takav slučaj bio je i sa goraždanskom publikom jer smijeha i oduševljenja nije nedostajalo tokom gledanja filma ali ni komentara i dijeljenja mišljenja sa prijateljima ˝uz kahvu˝ po okončanju istog.

Gdje se jedu najbolji ćevapi u Sarajevu?

Radnja filma događa se u Sarajevu u maju ove godine, gdje se Baščaršija pokušava oporaviti od duge i teške pandemijske godine. Uprkos pandemiji koja još traje,  jer kako dolazi ljeto sa njim zajedno dolazi i nada da bi se stvari mogle, barem na kratko, popraviti. Tada jedno jutro u Enesovu ćevabdžinicu uđe Zagrepčanka koja kaže da je došla da pojede ˝najbolje ćevape u Sarajevu˝, on je pošalje kod Iza, da bi tako i on tradicionalno mogao nakon prve uslužene mušterije priuštiti sebi zadovoljstvo prve jutarnje kafe. Ovaj sasvim bezazlen, prijateljski gest, izaziva potpuni raspad komšijskog, poslovnog i privatnog života, ne samo Enesovog i Izovog, već i cijelog grada. Gdje se to jedu najbolji ćevapi u Sarajevu ostaje enigma i jedno povrh svega duhovito retoričko pitanje?.

Pripremila: Amina Begović